عبارت Status در ADSL به چه معناست؟
این چراغ همیشه باید به صورت ثابت و روشن باشد. خاموش بودن این چراغ و یا چشمک زدن آن به صورت ممتد بیانگر وجود اختلال در سیستم است.
برای برطرف کردن مشکلات بیان شده باید به موارد زیر توجه کرد:
بررسی بوق خط تلفن (وصل است یا خیر). در صورت قطعی بوق تماس با ۱۷و اعلام خرابی و تماس با پشتیبانی شاتل برای انجام راهنماییهای لازم.
بررسی وضعیت سیمکشی مشترک و اطمینان از این که خط تلفن صحیح به پورت line مودم وصل شده باشد.
بررسی وجود دستگاههای برقی نویزساز در نزدیکی خط و مودم (دستگاه موبایل، فکس و…)
اطمینان از صحیح بودن اتصالات مودم، گوشی و خط تلفن ADSL به اسپلیتر (به قسمت آموزش استفاده از اسپلیتر مراجعه کنید)
وجود نویزگیر بر روی پریز تلفن میتواند سبب بروز مشکل شود. بنابراین ابتدا از وجود برقگیر (نویزگیر) بر روی پریزها اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود آن را خارج کنید. (اطمینان حاصل کنید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد.)
وجود صفر بند روی خط ADSL نیز میتواند موجب بروز مشکل درstatus شود.
منبع: شاتل