خواص سبزیجات و میوه های قرمز رنگ

0 285

میوه های قرمز رنگ برای تناسب اندام و داشتن شکمی تخت فوق‌العاده‌اند. توت فرنگی، گیلاس، آلبالو، شاه توت، تمشک، مورد صحرایی و غیره. این میوه های کوچک، خوش رنگ و خوشمزه شما را خوش اندام و شکمتان را آب می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با این دنیای سرخ با خاصیت با ما همراه باشید.

یک باور نادرست در مورد میوه های قرمز رنگ وجود دارد: این که این میوه های آبدار سرشار از قند هستند و یا اسید زیادی دارند. با این حال واقعیت این است که میوه های قرمز رنگ برای سلامتی و بدن ما بسیار مفیدند. این میوه ها حاوی ترکیباتی هستند که باعث جوانی پوست می‌شوند و به تناسب اندام ما کمک می‌کنند. میوه های قرمز رنگ منبع فوق‌العاده‌ی ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ها هستند که با خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و پیری سلول‌ها مقابله می‌کنند. با این حال کالری کمی دارند و سرشار از مواد مغذی‌اند.

قرمز رنگ

بدون شک معروف‌ترین و پرطرفدارترین میوه‌ی قرمز موجود توت فرنگی است. توت فرنگی حاوی ۹۰ درصد آب است و برای همین خنکی و سبکی خاصی دارد. هر ۱۰۰ گرم توت فرنگی فقط ۳۰ کالری دارد و سرشار از ویتامین C است. از این گذشته همین میزان توت فرنگی حاوی گلوسید (قند) کمی در حد ۵ تا ۶ گرم می‌باشد.

شما به دنبال این مطالب هستید:

تمشک نیز جایگاه خوبی در بین میوه های قرمز رنگ دارد به خاطر این که کم کالری و سرشار از ویتامین C می‌باشد. با این حال تمشک یک فرقی با دوستان خود دارد آن هم فیبرهای موجود در آن است. تمشک سه برابر بیشتر از میوه های قرمز دیگر فیبر دارد. فیبر موجود در آن حتی بیشتر از انگور فرنگی سیاه می‌باشد.
انگور فرنگی سیاه نیز منبع ویتامین C محسوب می‌شود. در واقع هر ۱۰۰ گرم انگور فرنگی سیاه حاوی ۱۹۰ میلی گرم ویتامین C می‌باشد. این در حالی است که هر ۱۰۰ گرم مورد صحرایی فقط ۱۰ میلی گرم ویتامین C دارد.

باید بدانید که خواص میوه های قرمز رنگ زیاد و بی‌شمار است. مسئله‌ی مهم خرید و نگه داری این میوه‌هاست. نگهداری طولانی مدت این میوه های ریز و خوش‌رنگ غیر ممکن است و باید خیلی زود مصرف شوند. حالا که فصل فصل این میوه های خوش‌رنگ است و به زودی بازار میوه پر می‌شود از گیلاس و شاه توت و غیره تا می‌توانید از خواص آن‌ها بهره‌مند شوید و گامی در جهت خوش اندامی خود بردارید. شاداب و تندرست باشید.

خواص سبزیجات قرمز رنگ

رنگهای قرمز تیره موجود در برگ گیاهان حاکی از آن است که حاوی مواد مغذی گیاهان به نام آنتی اکسیدان ، ویتامین ها و مواد معدنی برای برای جلوگیری از ابتلا به  سرطان،بیماری‌های مزمن و تقویت سیستم ایمنی بدن هستند. همچنین این سبزیجات غنی از لیکوپن و آنتوسیانین هستند. لیکوپن آنتی اکسیدانی است که نشان داده شده خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد ضمن این که منجر به محافظت از چشم ها مبارزه با عفونت و آسیب‌های ناشی از دود تنباکو می‌شود آنتوسیانین نیز منجر به محافظت از کبد بهبود بینایی کاهش فشار خون و التهاب خواهد شد با وجود مزایای ثابت شده سبزیجات قرمز رنگ آمارها نشان می‌دهد که ۹۵ درصد از بزرگسالان به اندازه کافی اینگونه سبزیجات استفاده نمی‌کنند

 

ارسال یک پاسخ

توجه داشته باشید: آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر شما پس از تایید مدیر منتشر خواهد شد.