طرز تهیه کوکوی سبزیجات

کوکوسبزیجات
0 81

مواد لازم:
۲ فنجان پیاز خرد شده و تفت داده شده
۲فنجان بادمجان خرد شده و تفت داده شده
۲ فنجان قارچ خرد شده و تفت داده شده
۱ قاشق مرباخوری جعفری
۱ قاشق مرباخوری نعنا
۶عدد تخم مرغ
۳ قاشق غذاخوری آرد
۱ قاشق مرباخوری بکینگ پودر
به مقدار کافی نمک و فلفل

طرز تهیه:
بادمجان را پس از پوست کندن مانند خیار خرد کرده و در آب نمک خیس کنید. بعد از ۱۵ دقیقه آبکش کرده و کمی آب روی آن بگیرید تا شوری نمک از بین برود. سپس آن را در یک قاشق روغن زیتون تفت دهید. همین عمل را با پیاز و قارچ انجام دهید. البته هر کدام را به طور مجزا و در همان ظرفی که قبلاً استفاده کرده اید و حاوی کمی روغن است تفت دهید . تمامی مواد را با هم مخلوط کرده و تخم مرغ های زده شده را به آن اضافه کنید. کم کم مایع کوکو برای پخت آماده می شود. برای مصرف کمتر روغن حتماً باید مقدار مورد نیاز مایع را در پلوپز آماده کنید. به این طریق که یک قاشق روغن در پلوپز ریخته و بعد مایع را درون آن بریزید و در پلوپز را همراه با دم کنی ببندید و بعد از ۱۰ دقیقه کوکو را وارونه کنید تا کوکوی خوشمزه و کم روغن شما بعد از مدت کمی حاضر می شود.

نکات تغذیه ای:
در پخت این کوکو از روغن کمی استفاده می شود و روغن به کار رفته، روغن زیتون است که گیاهی بوده و برای سلامتی فرد مفید است . افرادی که کلسترول خونشان بالاست، می توانند به جای تخم مرغ کامل، فقط از سفیده آن در تهیه کوکو استفاده کنند. همچنین چندین نوع سبزی شامل قارچ، بادمجان، نعنا وجعفری به کار رفته است و همان طور که می دانیم سبزیجات ، کربوهیدرات و کالری کمی دارند ، ولی منبع خوبی از فیبرو ویتامین ها هستند.
انرژی این غذا در کل ۶۳۰ کالری است که اگر به ۶ قسمت مساوی تقسیم شود ، هر قسمت دارای ۱۰۵ کالری خواهد بود.

مطالب مشابه:
مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

توجه داشته باشید: آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر شما پس از تایید مدیر منتشر خواهد شد.