تقویت ریه در دوران کرونا

0 255

انجام تمرینات تنفسی در بهبود یافتگان کرونا و افراد سالمی که ظرفیت ریه کمی دارند توصیه میشود.مهم ترین نکته تمرین تنفسی دیافراگماتیک است که باید عضله اصلی تنفس درگیر شود که این اتفاق به شکل خودکار در بدن می‌افتد ولی در کسانی که درگیری ریه دارند ممکن است این عضله به خوبی فعالیت نکند.هدف از انجام تمرینات تنفسی،افزایش حجم ریه است به همین دلیل باید این تمرین ها را بیشتر انجام داد.

تمرین اول

فرد در وضعیت آرامش،صاف و راحت به شکلی که قفسه سینه باز باشد قرار گیرد و یک نفس عمیق از طریق بینی انجام دهد.

سپس دست خود را روی شکم گذاشته و پس از یک دم عمیق و طولانی و نگهداشتن نفس بسته به میزان تحمل یک بازدم طولانی از راه دهان بالب های جمع شده انجام دهد که تنفس لب غنچه ای نام دارد.هنگام دم عمیق حتما باید شکم به سمت بالا حرکت کند تا حجم ریه کاملا  باز شود و به ریتم تنفس فرد کمک شود.

هر اندازه که فرد بتواند دم خود را نگهدارد باید بازدمی دوبرابر انجام دهد تا ریه کاملا از هوا خالی شود.

انجام ابن فرایند سه تا چهار نوبت در روز هربار بین ۵ تا ۷ بار میتواند انجام شود نکته مهم این است که باید بین این کار وقفه ایجاد شود و تند تند دم و بازدم انجام ندهد

تمرین دوم

در این حالت نیز فرد باید در حالت کاملا صاف و آزاد قرار گیرد و پزشک یا شخصی که به فرد نزدیک است دست خود را در پهلوهای فرد و جایی نزدیک به ریه اش بگذاردو دم از بینی و بازدم طولانی انجام دهد تا حرکت عضلات ریه زیر دست ها حس شود.این روش نیز میتواند چندبار در روز انجام شود

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

توجه داشته باشید: آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر شما پس از تایید مدیر منتشر خواهد شد.