خوراکی هایی که سیستم ایمنی بدن را مقاوم میکند

تقویت سیستم ایمنی با انواع ویتامین ها

0 79
برای پیشگیری از ویروس کرونا(بیماری کویید۱۹)مقاومت و سیستم ایمنی بدنتان را بالا ببرید
۱_منابع غذایی ویتامین K

جعفری/گیاه خردل/پیاز/کلم فندوقی/شلغم/اسفناج/مارچوبه/بروکلی/خیار/کلم/توت فرنگی/جگرمرغ/گل کلم

۲_منابع غذایی ویتامین A

سیب زمینی شیرین/کلم برگ/هویج/اسفناج/جگرگاو/کاهو/کره/تخم مرغ/کدو حلوایی/بروکلی/زردآلو/طالبی/انبه/فلفل قرمز شیرین/ماهی تن

۳_منابع غذایی ویتامین C

فلفل قرمز/فلفل سبز/کشمش سیاه/کیوی/پرتقال/توت فرنگی/پاپایا/بروکلی/جعفری/آناناس/گریپ فروت/گل کلم/انبه/کلم بروکلی

۴_منابع غذایی ویتامین B9

اسفناج/بروکلی/مارچوبه/لوبیا/چشم بلبلی/جگرگاو/کلم/لوبیا قرمز/آوکادو/کاهو/پرتقال

۵_منبع غذایی ویتامین B6

سینه بوقلمون/گوشت گوساله/ماهی تن/سینه مرغ/دانه های آفتابگردان/دانه های کنجد/نخودسبز/لوبیا چیتی

۶_منابع غذایی ویتامین E

فندوق/بادام/دانه های آفتاب گردان/انبه/آوکادو/بروکلی/اسفناج/کدو گردویی/فلفل دلمه ای/زیتون/کلم برگ/چغندر برگ/گوجه فرنگی/کیوی

۷_منابع غذایی ویتامین D3

ماهی هالیبوت/ماهی کپور/ماهی سالمون/انواع غزل آلا ها/ساردین/روغن کبدماهی/ تن /تخم مرغ/شیر

آب میوه هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
۱_آب کلم

سرشار از ویتامین های متعدد،موادمعدنی،آنتی اکسیدان ها،منبع بزرگ ویتامین آ و ث،منیزیم،ویتامین ب۶،مس و آهن،ضرورت مصرف کلم همراه با چغندر که منبع خوبی از فولات و ویتامین است

۲_آب کدو تنبل

منبع خوبی از ویتامین آ و ب۶ و ویتامین ایی ک و روی

۳_ترکیب آب توت فرنگی و کیوی

سرشار از ویتامین ث،برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد همراه نعناع که منبع خوبی از فولات،ویتامین آ،منیزیم و روی است

۴_آب پرتقال،گریپ فروت و لیمو

منبع خوبی از ویتامین ث

۵_آب گوجه فرنگی

منبع بسیارخوبی از ویتامین ث و ویتامین آ

۶_آب هویج

منبع بزرگ از بتاکاروتن و ویتامین آ

ارسال یک پاسخ

توجه داشته باشید: آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر شما پس از تایید مدیر منتشر خواهد شد.