تقویت سیستم ایمنی با انواع ویتامین ها

خوراکی هایی که سیستم ایمنی بدن را مقاوم میکند

0 120

مشابه تمام سیستم‌های دفاعی، سلامت سلول‌های سیستم ایمنی به معده ارتباط دارد. سیستم ایمنی سالم به تغذیهٔ خوب و منظم نیاز دارد. دانشمندان به این نتیجه دست یافته‌اند که افرادی که در فقر و سوء تغذیه زندگی می‌کنند بیشتر به بیماری‌های عفونی مبتلا می‌شوند. اگر چه هنوز مطمئن نیستند که آیا این افزایش میزان ابتلا به بیماری به دلیل اثرات سوء تغذیه بر سیستم ایمنی است یا خیر. هنوز مطالعات کمی در مورد اثر تغذیه بر سیستم ایمنی انسان‌ها انجام شده است.

مدارک و شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهند کمبود ریزمغذی‌های گوناگون – به عنوان مثال، کمبود روی، سلنیوم، آهن، مس، اسیدفولیک و ویتامین‌های A ، B۶ ، C و E – باعث تغییر در پاسخ‌های ایمنی در حیوانات می‌شوند. با این حال تأثیر این تغییراتِ سیستم ایمنی در سلامتی حیوانات خیلی مشخص نیست، و هنوز تأثیر کمبودهای مشابه در پاسخِ ایمنیِ انسان‌ها ارزیابی نشده است.

پس چه باید کرد؟ اگر به این شک دارید که رژیم غذایی‌تان تمام مواد مورد نیاز و ریزمغذی‌ها را تأمین نمی‌کند (مثلاً شاید شما سبزیجات دوست نداشته باشید) می‌توانید از مولتی‌ویتامین و مکمل‌های معدنی که برای سلامت شما و سیستم ایمنی‌تان مفید است استفاده کنید. بهتر است از یک نوع ویتامین به مقدار زیاد استفاده نکنید.

برای پیشگیری از ویروس کرونا(بیماری کویید۱۹)مقاومت و سیستم ایمنی بدنتان را بالا ببرید
۱_منابع غذایی ویتامین K

جعفری/گیاه خردل/پیاز/کلم فندوقی/شلغم/اسفناج/مارچوبه/بروکلی/خیار/کلم/توت فرنگی/جگرمرغ/گل کلم

۲_منابع غذایی ویتامین A

سیب زمینی شیرین/کلم برگ/هویج/اسفناج/جگرگاو/کاهو/کره/تخم مرغ/کدو حلوایی/بروکلی/زردآلو/طالبی/انبه/فلفل قرمز شیرین/ماهی تن

۳_منابع غذایی ویتامین C

فلفل قرمز/فلفل سبز/کشمش سیاه/کیوی/پرتقال/توت فرنگی/پاپایا/بروکلی/جعفری/آناناس/گریپ فروت/گل کلم/انبه/کلم بروکلی

۴_منابع غذایی ویتامین B9

اسفناج/بروکلی/مارچوبه/لوبیا/چشم بلبلی/جگرگاو/کلم/لوبیا قرمز/آوکادو/کاهو/پرتقال

۵_منبع غذایی ویتامین B6

سینه بوقلمون/گوشت گوساله/ماهی تن/سینه مرغ/دانه های آفتابگردان/دانه های کنجد/نخودسبز/لوبیا چیتی

۶_منابع غذایی ویتامین E

فندوق/بادام/دانه های آفتاب گردان/انبه/آوکادو/بروکلی/اسفناج/کدو گردویی/فلفل دلمه ای/زیتون/کلم برگ/چغندر برگ/گوجه فرنگی/کیوی

۷_منابع غذایی ویتامین D3

ماهی هالیبوت/ماهی کپور/ماهی سالمون/انواع غزل آلا ها/ساردین/روغن کبدماهی/ تن /تخم مرغ/شیر

آب میوه هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
۱_آب کلم

سرشار از ویتامین های متعدد،موادمعدنی،آنتی اکسیدان ها،منبع بزرگ ویتامین آ و ث،منیزیم،ویتامین ب۶،مس و آهن،ضرورت مصرف کلم همراه با چغندر که منبع خوبی از فولات و ویتامین است

۲_آب کدو تنبل

منبع خوبی از ویتامین آ و ب۶ و ویتامین ایی ک و روی

۳_ترکیب آب توت فرنگی و کیوی

سرشار از ویتامین ث،برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد همراه نعناع که منبع خوبی از فولات،ویتامین آ،منیزیم و روی است

۴_آب پرتقال،گریپ فروت و لیمو

منبع خوبی از ویتامین ث

۵_آب گوجه فرنگی

منبع بسیارخوبی از ویتامین ث و ویتامین آ

۶_آب هویج

منبع بزرگ از بتاکاروتن و ویتامین آ

ارسال یک پاسخ

توجه داشته باشید: آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر شما پس از تایید مدیر منتشر خواهد شد.