اینکه گفته می شود مقام پیشوایی خلق به شخص گناهکار , واگذار نخواهد شد پس چراآدم که از پیامبران الهی بود گناه کرد ؟

0 4

آنـچه در پاره ای از تعبیرات درباره پیامبران در قرآن آمده است که نسبت عصیان به آنها داده شده همگی به معنی عصیان نسبی و ترک اولی است نه گناه مطلق و نه گناه نسبی آن است که عمل غیر حرامی از شخص بزرگی سر بزند که با توجه به مقام وموقعیتش شایسته او نباشد . نهی آدم از شجره ممنوعه نیز یک نهی تحریمی نبود بلکه با توجه به موقعیت او با اهمیت تلقی شد و مخالفت با این نهی موجب چنان مواخذه و مجازاتی از طرف خداوند گردید .

ارسال یک پاسخ

توجه داشته باشید: آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر شما پس از تایید مدیر منتشر خواهد شد.