آیا با اتصال به عرفان حلقه انواع طلسم ها باطل میشود؟

0 1,207

آیا با اتصال به عرفان حلقه انواع طلسم ها باطل میشود؟

محمد علی طاهری سرکرده فرقه عرفان حلقه مدعی است که در طول آموزش و با گذران دوره‌ها، حلقه‌هایی را به حاضران تفویض می‌کند

که با نشستن در این حلقه‌ها و اتصال گرفتن، طلسم ها باطل می‌شود.

در دیدگاه فرقه حلقه همه انسان‌ها در معرض آلودگی و یا به موجودات غیرارگانیک مبتلا هستند

و طاهری، ناآگاهی انسان‌ها از قوانین هستی و بی‌توجهی به آن‌ها را موجب درگیری با غیرارگانیک‌ها و تسخیر کالبد ذهنی و به وجود آمدن

انواع مشکلات ذهنی و بسیاری از اختلالات روانی و جسمی می‌داند.[۱]

طبق آموزه‌های این فرقه، عمل و پاکسازی موجودات غیرارگانیک از راه دور و نزدیک و همچنین با تماس دست و لمس محل (تزریقی) ممکن است.

همچنین حلقه کنترل تشعشع منفی، با هدف بریدش بندهای اتصال موجود غیرارگانیک با کالبد تسخیری،

به موجود غیرارگانیک کمک می‌کند تا بندهایی که به سبب طلسم و جادو او را به جسم تسخیر شده متصل کرده‌اند و از خروج او مانع می‌شوند، بریده شوند.

در این ادعا منطق و استدلال محکمی یافت نمی‌شود. اگر بگویند، این مطالب صحیح است، دلیل عقلی آن چیست؟

و اگر بر بطلان آن پافشاری شود، در مقابل، افراد فرقه می‌گویند، این‌ها اثبات و انکارپذیر نیست؛

مگر این‌که خود شما اتصال به حلقه‌ها را تجربه کنید.

تجربه‌ای که به هیچ تخصصی نیاز ندارد و فقط یک اجازه از فرد اتصال گیرنده و نظر مستر و اعلام حلقه کفایت می‌کند.

حال، این پرسش پیش می‌آید که چگونه می‌توان درباره پاکسازی محل از به اصطلاح غیرارگانیک و یا خروج آن آگاهی کسب کرد؛
درحالی‌که نشان آشکاری از آن وجود ندارد؟

البته دراین‌باره برهان‌هایی بیان می‌شود؛ ولی در این مورد خاص صرفا بیان تجارب شخصی افراد نمی‌تواند دلیل محکم و قانع کننده‌ای باشد.

در مباحث دوره تشعشع دفاعی، درباره طلسم ها نیز مطالبی آورده شده است.

طاهری بر این نظر است که استفاده از سحر و جادو و طلسمات و دعاها، هرچند برای گشایی و امور خیر، بعدها گره‌هایی را در زندگی ایجاد خواهد کرد؛

زیرا در این موارد، اساس کار، استفاده از غیرارگانیک‌هاست.

طاهری در دوره تشعشع دفاعی در بحث طلسم ها و روش به کارگیری افراد از غیرارگانیک‌ها چنین توضیح می‌دهد:

«یک شگردی دارند این‌ها برای کارشان؛ از یک طرف، تسخیر می‌کنند آن موجود غیرارگانیک را، خصوصا جن را

(که تسخیر موجودات غیرارگانیک خودش فوت و فن خاص خودش را دارد).

بچه‌اش را گروگان نگه می‌دارند؛ و خودش  را می‌فرستند دنبال مأموریت و او موظف است که مأموریت محوله را انجام بدهد.

همه طلسم‌ها، موکل‌های مخصوص بخ خودشان را دارند

یعنی با جاری شدن طلسم، با آمدن آن شکل، لوح نوشته و حتی خط و خطوطی که ظاهرا می‌گوییم خب این چهارتا خط است دیگه؛

ولی همین‌ها یک کانکشن را با یک جایی برقرار می‌کند و موجود غیرارگانیکی را فعال می‌کند و این می‌آید در زندگی ما

یک جایی به نفع ما کار انجام می‌دهد و یک جایی هم قرار است به ضرر ما کار انجام بشود.»[۲]

این توضیحات طاهری اگرچه درباره طلسم و روش آن است،

چنان با قاطعیت و اشراف کامل، بدون تردید و بدون منبع یا نقل قول بیان می‌شود که گمان مخاطب را به این‌که طاهری حتما تجربه تسخیر را داشته است، بیشتر می‌کند.

همچنین این مطلب که غیرارگانیک جایی به نفع ما کار انجام می‌دهد (احتمال درمان به کمک غیر ارگانیک‌ها) و یک جایی هم قرار است به ضرر ما کار انجام دهد

(برون‌ریزی‌ها و تبعات و بدحالی‌های بعد از دفاعی) این گمان را تشدید می‌کند.[۳]

درکلاس‌ها میگویند، لازمه نگهداری طلسمات و یا حتی حرزهایی از ائمه (علیهم‌السلام)،

استفاده و یا تسخیر غیرارگانیک‌هاست و افراد از این عمل نهی می‌شوند.[۴]

حتی وقتی دفاعی داده می‌شود،

افرادی که سابقه نگهداری طلسمات یا دعانویسی و یا حتی دعاهای دست‌نویس را داشته باشند

برون‌ریزی‌های شدیدتری خواهند داشت.

در دوره دفاعی، مسترها به حاضران می‌گویند که هرگونه طلسم و آلات رمالی و… را از خانه‌هایشان خارج کرده، در صورت نیاز به باطل کردن، آن‌ها را به مسترها بدهند.

_________________

پی‌نوشت:

[۱]. انسان و معرفت، محمد علی طاهری، ارمنستان، گریگورتاتواتسی، ص ۱۱۶.

[۲]. جزوه دوره تشعشع دفاعی، فراپزشکی، دوره مربیگری (مستری)، ص ۳۴.

[۳]. ارتباط با ارواح و اجنه و شیاطین و استفاده علمی و عملی از آن‌ها در اصطلاح لغوی و فقهی، سحر نام دارد. قرآن کریم،

ساحری را کفر، بی‌ایمانی، بی‌تقوایی، معامله‌ای بد با خود، بی‌بهرگی از آخرت، افزایش گناه و خواری دانسته است. تفسیر

المیزان، علامه طباطبایی، دفتر انتشارات اسلامی وابستهبجامعه‌ی مدرسین، قم، ج۱، ص ۲۳۴.

[۴]. مصاحبه خبرنگار رسا با کارشناس پرونده محمد علی طاهری، ۲۶/۴/۱۳۹۲.

برای اطلاع بیشتر؛ حلقه اسارت، جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، تسنیم اندیشه، ص ۳۲۷.

پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب

تشیع و عرفان نظری

ارسال یک پاسخ

توجه داشته باشید: آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر شما پس از تایید مدیر منتشر خواهد شد.