یاران پیامبر هر امتی بهترین افراد آن امت می باشند، پس چرا یاران و اصحاب پیامبر ما را شما شیعیان کافر می دانید؟

0 18

ستنهای تکوینی و تشریعی شهادت می دهند که یاران پیامبر هر امتی بهترین افراد آن امت می باشند، پس چرا یاران و اصحاب پیامبر ما را شما شیعیان کافر می دانید؟
پاسخ
گردآورنده همچنان دروغ ساختۀ خود را تکرار و آن را به اشکال مختلف بازگو می کند، و این کار را جایگزین ارائه مدرک برای اثبات این اتهام سنگین قرار می دهد.
ادعا کردن آسان است، ولی اقامۀ دلیل، مشکل می گوید:‌ اگر پیروان تورات پرسیده شود که بهترین افراد امت شما چه کسانی هستند؟ خواهند گفت:‌ پیروان موسی، عجیب این است که از پیروان تورات سؤال می کند و به رخ ما می کشد ولی از قرآن سؤال نمی کند که قرآن درباره پیروان موسی چه می گوید؟ مگر غالب آنان در غیاب موسی مرتد نشدند؟ و به جای خداپرستی گوساله پرستی را پیشه نکردند؟

حضرت موسی زبده ترین افراد بنی اسرائیل را همراه خود به میقات برد ولی حضرت موسی آنان را، به خاطر لجاجت، سفیهان امّت نامید و فرمود: «أتهلکنا بما فعل السفهاء منّا»(اعراف/۱۵۵) قرآن دربارۀ پیروان دست اوّل حضرت موسی فرموده است:« وأشربوا فی قلوبهم العجل بکفرهم»(بقره/۹۳) «دلهای آنان بر اثر کفر و بی ایمانی با محبت گوساله آمیخته شد».
شگفت اینجاست خدا همین پیروان دست اول را یکجا نکوهش می کند و می فرماید: «و لقد جاءکم موسی بالبیّنات ثم اتّخذتم العجل من بعده و أنتم ظالمون»(بقره/۹۲).
«موسی با آن همه معجزات به سوی شما آمد ولی شما در غیبت او گوساله را انتخاب کردید، در حالی که ستمگر بودید».

حالا روشن نیست که چرا این فرد سلفی از پیروان حضرت موسی جانبداری می کند!
می گوید از پیروان انجیل پرسیده شود که بهترین افراد امّت شما چه کسانی هستند، می گویند: ‌یاران عیسی.

شگفتا پیروان انجیل، در انجیل می خوانند که یکی ازهمان حواریون عیسی (یهودای اسخریوطی) بود که جایگاه او را به دشمنان نشان داد تا او را دستگیر و مجازات کنند.(۱)
به هر حال قانون تکوین بر خلاف ادعای او گواهی می دهد، زیرا بشر پیوسته در حال تکامل بوده، و شخصیتهای والایی را در طول زمان در دامان خود پرورش می دهد. خداوند در این مورد می گوید:
«یا أیّها الّذین آمنوا من یرتدّ منکم عن دینه فسوف یأتی الله بقوم یحبّهم و یحبونه أعزّه علی المؤمنین أعزّه علی الکافرین یجاهدون فی سبیل الله و لا یخافون لومه لائم ذلک فضل الله یؤتیه من یشاء و الله واسع علیم»(مائده/۵۴)

«‌ای کسانی که ایمان آورده اید، هر کس از شما از آیین خود باز گردد، خدا گروهی را می آورد که آنها را دوست دارد و آنان نیز او را دوست دارند، در برابر مؤمنان متواضع و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند. آنها در راه خدا جهاد می کنند و از سرزنش هیچ ملامت گری هراس ندارند. این فضل خداست که به هر کس بخواهد می دهد».

ما از این گردآورنده سؤال درخواست می کنیم تفاسیر اهل سنت را در مورد این آیه مطالعه کند تا روشن شود که آیندگان بهتر از یاران دست اوّل پیامبر بودند. شگفت اینجاست که این آیۀ قرآن صریحاً نوعی خبر از ارتداد گروهی از مؤمنان می دهد، و آیات دیگری نیز بر زمینه ارتداد گواهی می دهند چنانکه می فرماید:
« وما محمّد الّا رسول قد خلت من قبله الرسل أفان مات أو قتل انقلبتم علی أعقابکم و من ینقلب علی عقبیه فلا یضرّ الله شیئاً و سیجزی الله الشاکرین»(آل عمران/۱۴۴).
«محمد تنها فرستادۀ خداست که پیش از او نیز فرستادگانی آمده اند. اگر او بمیرد یا کشته شود آیا شما به گذشتۀ خویش باز می گردید؟ و هر کس به عقب باز گردد به خدا زیانی نمی رساند و خداوند سپاسگزاران را پاداش می دهد».
پی نوشت ها:
۱. اوائل المقالات فی المذاهب و المختارات، ص۴،ط تبریز.

 

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

توجه داشته باشید: آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر شما پس از تایید مدیر منتشر خواهد شد.