آیا مسئله لذت بردن و نکاح با حوریان در بهشت که در قرآن ذکر شده صحت دارد ؟

0 746

آیا مسئله لذت بردن و نکاح با حوریان در بهشت به طرزی که در قرآن و روایات ذکر شده صحت دارد ؟

 

پرسش :دربهشت توان بدنی انسان درکامیابی از زنان به اندازه صد نفر می گردد. کتاب کنزالعمال، جلد۱۴، ص ۴۶۸
بهترین چیزهایی که مردم در دنیا و آخرت از آنها لذّت میبرند، لذت آمیزش و بهره برداری از زنان میباشد. (کتاب وسائل، جلد۱۴، ص ۴۶۸)
پیامبراکرم(ص): همانا بهشتیان به چیزی بیشتراز نکاح اشتها ندارند و لذت نمیبرند. (کتاب لثالی، ص ۵۰۳)

حوری از خیمه خود بیرون آید و روی به تخت مؤمن بخرامد و چون به نزد مؤمن می آید با پانصد سال ازسالهای دنیا همدیگر را بوسه زنند که برای هیچ کدامشان ، خستگی و ملال حاصل نمی گردد. هرمؤمنی را هفتاد زوجه از حوران می دهند و چهار زن از آدمیان، که ساعتی با حوریّه صحبت میدارد و ساعتی با زن دنیا و ساعتی باخود خلوت می کند و بر کُرسیها تکیه زدهاند و بایکدیگر صحبت میدارند. (بحارالانوار،ج ۸، ص ۱۵۷، ح ۹۸)

بیشتر نهر های بهشتی از نهر کوثر است که در کناره آن دختران نار پستان (مانند گیاه) میرویند. در بهشت نهری وجود دارد که در دو طرفش دختران باکره سفید روی و سفید پوش نشستهاند و مشغول تغنی (آواز خواندن) هستند. (بحارالانوار،ج۸،ص۱۹۶)

دوشیزگان با چنان صدایی می خوانند که خلایق تا کنون چنین صدایی را نشنیدهاند و این نعمت، بالاترین نعمات بهشتی است این دوشیزگان به تسبیح (ذکر صفات الهی) تغنی میکنند. (بحارالانوارص۱۲۷)

هریک ازآن حوریان، هفتاد حلّه پوشیده اند و سفیدی ساق ایشان از زیر هفتاد حلّه معلوم است.. از جماع با هر یک ازآن حوریان لذّت صد مرد را می یابد که هریک چهل سال خواهش مجامعت و آمیزش داشته باشند و برایشان میسّر نشده باشد. (بحارالانوار،ج ۸، ح ۲۰۵)

پس آن مؤمن با قوّت صد جوان با آن حوری جماع و آمیزش کند و یک آغوش با او هفتاد سال طول می کشد. مؤمن متحیّر می باشد که نظر به کدام اندام حوری بکند، بر روی او یا بر پشت او یا بر ساق او، بر هر اندام او که نگاه می کند از شدّت نور و صفا، روی خود را درآن مشاهده می نماید. پس دراین حال زن دیگری بر او مشرف میگردد که خوشروتر و خوشبویتر از اوّلی است. (بحارالانوار،ج ۸، ح ۲۰۵)

هیچ مؤمنی داخل بهشت نمی شود مگر آنکه خداوند غنیّ ، پانصد حوری به او عطا میفرماید که با هر حوری هفتاد غلام وهفتاد کنیز نیز میباشد که هریک مانند لؤلؤ منثور و لؤلؤ مکنون میباشند. (بحارالانوار،ج ۸، ح ۲۵۵)

کاربر: اگه دروغ باشه خلف وعده میشه ظاهرا تو قرآن هم هست ولی نه به این شکل و لحن – شاید اینا که گفته شده واسه اینه که تو دنیا، غایت لذت یک نفر میتونه این باشه یعنی تو آخرت هم غایت لذت رو میبری فقط بخاطر این که نمیشه تو دنیا به زبونش آورد از بس عظمت داره یا به خاطر دلیل دیگه این طوری تعبیر شده (خلاصه منظور غایت لذت هست نه همبستری و…)

۱- در قرآن از دو نوع نعمت‏ بهشتی یاد شده :

الف- نعمت‏ ها و لذت ‏های معنوی و روحانی مانند خشنودی خدا، احترام ویژه، محیط صلح و صفا، امنیت و زوال خوف، دوستان همراه و رفیقان با وفا، نشاط فوق العاده درونی و نعمت هایی که در تصور نمی ‏گنجد.

ب- نعمت‏ های جسمانی مانند باغ ‏های بهشتی، سایه ‏های بهشتی، خادمان بهشتی، غذاها و نوشیدنی ‏های بهشتی، قصرها، فرش ‏ها، ظرف‏ ها، لباس ‏ها و زینت ‏های بهشتی و …
یکی از نعمت هایی که خدا به بهشتیان وعده داده، نکاح همسرانی پاک است. ‏ “براى آنان همسرانى پاک و پاکیزه است، و جاودانه در آن خواهند بود.” (بقره/۲۵.)

۲- در خصوص نعمت های جنسی در بهشت باید توجه داشت که شرایط و نحوه نکاح و زناشویی در بهشت طبق شرایط خاص همان جاست . جزئیات مسئله برای کسی به طور کامل روشن نیست.

۳- به رغم همه تلاش های علما و محدثان در طول قرن های متمادی باز منابع روایی ما دارای نقایص بسیار و پر از روایات ضعیف ، غیر قابل اعتماد یا غیر قابل قبول است . برخی از روایات مورد نظر شما هم ارزش سندی و محتوایی ندارند . به علاوه آدرس تعدادی از احادیث را که ذکر کرده اید کامل و دقیق نمی باشد به عنوان نمونه با مشاهده کتاب وسائل الشیعه در “کتاب وسائل، جلد۱۴، ص ۴۶۸” حدیثی را که ذکر کردید پیدا نکردم.

۴- نکته ای که نباید از آن غفلت کرد این است که توقع بیان تفصیلی همه مطالب از قرآن بیجاست، زیرا قرآن، بیان پیامبر و امامان معصوم را قرین و شرط لازم خود می داند، بنابراین نباید برای هر ریز و درشتی که در روایات می بینیم حتما حتما ریشه ای قرآنی برایش بیابیم تا حجتشان بدانیم، بله تحلیل و بررسی روایات در هر موضوعی لازم است.
ناگفته نماند که به دلیل مادی بودن ما، توصیف دقیق نعمات و عذاب الهی در قیامت در قالب الفاظ ممکن نیست، یعنی بیشتر از اینها نیز توصیف بشود باز حق مطلب ادا نشده است، در قسمت عذاب الهی نیز چنین است.

منبع : پرسمان قرآن

ارسال یک پاسخ

توجه داشته باشید: آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر شما پس از تایید مدیر منتشر خواهد شد.