خود را در رژیم رسانه ای قرار دهید

0 193

رسانه ها مارا گروگان خود کرده اند.تا بحال شده است در ترافیک بزرگراه گیر کرده باشید و مجبور شوید مایل ها به عقب برگردید،دیر کنید و سرگردان شوید که این چه بدبختی است که شمارا در بر گرفته است؟و هنگامی که کمی جلو میروید میبینید هیچ چیز جلوی اتوبان را مسدود نکرده تصادف فقط برای چند لحظه اتفاق افتاده و دقایق زیادی است که به کناره های آزاد راه انتقال داده شده.این ترافیک عظیم توسط افرادی که خیره شده بودند تا ببینند چه خبر شده است انجام گرفته.حالا واقعا خشمگین شده اید در این گونه مواقع به جاده ی مقابل نگاه نمیکنید چشمتان را به روی جاده ی رو به رو میبندید و گردن خود را بالا میبرید تا بقایای تصادف را ببینید!
چه سودی دارد که افراد عادی دوست دارند تراژدی ها و چیزهای عجیب و غریب را ببینند؟؟این میراثی ژنتیکی برای مااست،چاره ای جز آن نداریم.
حتی اگر در پرهیز از منفی بودن زبردست باشیم و خود را تحت آموزش قرار داده که بی رحمانه مثبت باشیم،وقتی به حسی نگری میرسیم،طبیعت اصلی ما نمیتواند مقاومت کند.صاحبان رسانه ها این را میدانند،آن ها طبیعت شمارا بسیار بهتر از خودتان میشناسند.رسانه ها هنیشه از موضوعات تعجب آور و احساسی برای جلب توجه شما بهره میگیرند.امروزه به جای سه شبکه تلویزیونی و رادیویی صدها شبکه ی خارجی و داخلی وجود دارد که ۲۴ ساعته دایر هستند.به جای تعداد محدودی روزنامه،ورودی های بی پایان و بیهوده ای وجود دارد که از طریق کامپیوتر و تلفن هایمان به ما دسترسی دارند.تاکنون رقابت برای جلب توجه این قدر خونین نبوده است.حیله گران رسانه به طور مداوم همه چیز را باارزش بالا به ما نشان میدهند.آن ها تعدادی از اتفاقات جنایی،فجیعانه،مفتضح،بزهکارانه و نفرت انگیز را که هر روز در این دنیا اتفاق می افتد پیدامیکنند و آن هارا در روزنامه ها و کانال های خبری و وب ها مکررا جولان میدهند.در حالی که در همین مدت۲۴ ساعات اتفاقات زیبا و شگفت انگیز و باورنکردنی فراوانی نیز رخ داده است،ولی ما کمتر از آن ها باخبر میشویم.هرچه بیشتر به این اخبار منفی گوش به زنگ باشیم بیشتر و بیشترهم آن ها را دریافت خواهیم کرد.چگونه داستان های خبری مثبت میتوانند با این نوع علاقه ی افراد و هزینه های هنگفت تبلیغاتی رقابت کنند؟؟
به بزرگراه برگردیم.به جای یک اتفاق بد در کنار جاده،اگر حیرت انگیز ترین و معجزه آساترین غروب خورشیدی که تابحال دیده شده است،در حال وقوع بود چه؟آن وقت ترافیک چگونه بود؟بارها چنین چیزی را دیده ام.باسرعت بالا مانند فرفره،همه ی اتومبیل ها در حرکتند و به آن توجهی ندارند
خطربزرگ رسانه ها این است که ایده ای گمراه کننده از این جهان به ما میدهند.به علت تمرکز و تکرار پیام رسانی های منفی،ذهن ما شروع به باورکردن آن ها میکند.این نگرش پیچیده،منحرف و کوته فکرانه از این که هیچ چیز عملی نیست تاثیر عمیقی در پتانسیل خلاقانه ی شما دارد.این روند به مرور زمان شمارا عاجز و ناتوان میکند

اخبار ناخواسته را فیلتر کنید

هرخبری را نه گوش و نه تماشا کنید،هر روزنامه و مجله ای راهم نخوانید.۹۹درصد اخبار،در زندگی شخصی اهداف و انگیزه ها و روش ها هیچگونه ارزشی ندارد.تعدادی سایت خلاصه و غنی را در اختیار بگیرید که به علایق و اهدافتان مربوط است،اخباری که برای شما گلچین شده تا از غوغاها به دور باشید و مجبور نشوید با آن ها آب گل آلود در لیوان خود بریزید.درحالی که اکثر افراد در ساعت ها فضولات نامربوط که اندیشه ی آن ها را مختل و روح آن ها را تضعیف میکند فرو رفته اند، شما کارآمدترین اطلاعاتی که به آن ها نیاز دارید را در کمتر از ۱۵ دقیقه به دست آورید

اثرمرکب/دارن هاردی

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

توجه داشته باشید: آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر شما پس از تایید مدیر منتشر خواهد شد.