سلامت

  •  

    درست کردن خیار شور بسیار آسان است و به  مواد اولیه اندکی نیز نیاز دارد، اما روشی که برای درست کردن آن انتخاب می کنید نشان دهنده نوع خیار شوری است که خواهید داشت. خیار شور تخمیر شده می تواند یک منبع غذایی بسیار مغذی باشد.

  • اجرای این رژیم گیاهی ۲۱ روزه بسیار آسان، و طعم و مزه‌ی آن هم راضی کننده است. برای اینکه منوی غذایی شما در این رژیم، متنوع و جالب باشد، می‌توانید در بین دستور پخت غذاها چرخی بزنید و چندین گزینه را که مواد اولیه‌ی تقریباً مشترکی دارند را انتخاب کنید.
    دچار کمبود نشوید

  • دیابت روی روش سوخت و ساز قند در بدن تاثیر می‌گذارد. خرید مواد غذایی می‌تواند به شما کمک کند برای یک رژیم دیابتی، انتخاب غذای سالمی داشته باشید. برنامه‌ی ملی آموزش دیابت توصیه می‌کند که در ابتدا یک لیست از مواد غذایی و یک برنامه تهیه کنید تا بتوانید غذایی که می‌خورید را کنترل کنید.

  • این مواد غذایی می‌توانند به کند شدن روند پیری، جلوگیری از بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

        بادام درختی

  • طرز غذا خوردن ما می‌تواند بر چگونگی بالا رفتن سنمان تاثیر بگذارد. اما لازم نیست که برای استفاده از مزایای ضد پیری، خودتان را از طعم‌های مورد علاقه‌تان محروم کنید.

    سرخط خبرها این بود: محققان تشخیص داده‌اند که یک رژیم غذایی بسیار کم کالری می‌تواند تا ۴۰ درصد یا بیشتر زندگی را طولانی کند.

  • چربی حیوانی را از رژیم غذایی خود حذف و موادغذایی که موجب کاهش کلسترول LDL می‌شوند را جایگزین کنید .

  • اگرچه ارتباط بین مصرف نمک و فشار خون بالا مشخص است اما مکانیسم اصلی آن، چندان روشن نیست. یک مطالعه جدید روی موشها نشان می‌دهد که مصرف نمک زیاد در طولانی مدت، مانع کار مدارهای مغزی می‌شود که بطور معمول، فشار خون بالا را کنترل می‌کنند.

  • مواد غذایی مناسب می‌توانند از بیمار شدن شما جلوگیری کنند و اگر بیمار شدید، باعث بهبود سریعتر شما شوند. در زیر توضیح می‌دهیم که چطور سیستم ایمنی‌تان را تقویت کنید و به بدنتان کمک کنید تا با عوامل بیماریزا مقابله کند.

  • چند رژیم را می‌توانید نام ببرید؟ براساس مدت، سلامتی، و ترکیبات غذایی، لیست بی‌پایانی از برنامه‌های کاهش وزن وجود دارد. اما مطمئنا یکسان نیستند.

  •  

    قبلاً در مورد روزه‌ی متناوب دو مقاله خوب را منتشر کرده بودیم. آیا آنها را خوانده‌اید؟

        روزه متناوب چیست؟
        روزه‌ی متناوب و تاثیر آن در کاهش وزن

    حالا با مجله سلامت همراه شوید تا ۵ شیوه روزه متناوب رایج را برای‌تان معرفی کنیم.

  •  

  • شاید شما هم جزو افرادی باشید که به هنگام تماشای تلویزیون دوست دارند از تنقلاتی همچون چیپس، پفک ، نوشابه یا پیتزا استفاده کنند.

  • اگر قصد شروع یک رژیم لاغری را داشته باشید ،اطلاع از میزان کالری غذاهای مختلف بسیار مهم است در این مقاله به معرفی خوراکی‌هایی با کالری کمتر از ۵۰ خواهیم پرداخت.

    شما می‌توانید از این غذاها برای کاهش وزن خود استفاده کنید.
    ۱ کالری: ترب

  • با استفاده از یک برنامه منظم و صحیح شما می‌توانید در ۲۸ روز وزن خود را کم کنید. حتما شما نیز روزانه برنامه‌های تمرینی سختی را دنبال می‌کنید،تمرینات کاردیو را انجام می‌دهید و به دنبال کاهش وزن خود هستید.

  • رژیم غذایی MIND

  • اگر شما به دنبال نتایج بهتری از برنامه تناسب اندام خود هستید، باید بدانید که چگونه میان وعده سالم­تر و ورزش بیشتر داشته باشید. مهم نیست که شما میخواهید وزن کم کنید و یا ماهیچه بسازید یا سلامت خود را ارتقا دهید ، میان وعده سالم­تر همیشه کمک کننده است.

  • اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد کاهش وزن را دارند و نمی‌توانند خوردن مواد شیرین را کنار بگذارند باید در این مقاله همراه ما باشید. در حالیکه کاهش مصرف مواد شیرین می‌تواند برای کاهش وزن موثر باشد اما دست کشیدن از دسر کار آسانی نیست.

  • اگر به دنبال زندگی طولانی و سالم هستید باید از همین امروز در نحوه غذا پختن و البته غذا خوردنتان تجدید نظر کنید و به سمت غذاهای سالم تغییر جهت دهید.

  • رژیم غذایی

  • آیا در این زمستان می خواهید به وزن ایده آل خود برسید و چربی های شکمتان را آب کنید؟ با مجله سلامت همراه شوید تا با ۱۵ ماده غذایی عالی برای کاهش وزن در زمستان آشنا شوید:

        پستوی دانه کدوتنبل:

  • تعداد آمریکایی‌هایی که از رژیم غذایی بدون گلوتن استفاده می‌کنند از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ سه برابر شده است. اما در همین بازه زمانی افرادی که مبتلا به بیماری سلیاک بودند و تشخیص داده شده اند تا ۱۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

  •  

    در رژیم مدیترانه‌ایی غذاهای سنتی کشورهایی از قبیل ایتالیا و یونان گنجانده شده که مردم در در سال‌های ۱۹۶۰ مصرف می‌کردند.

    محققان خاطر نشان می‌کنند که این مردم در مقایسه با امریکایی‌ها به طرزی استثنایی سالم‌تر بودند و خطر ابتلا به بیماری‌های مهلک در آن‌ها بسیار پایین بود.

  • پیروی از یک رژیم غذایی سالم در طول بارداری بسیار مهم است. در طول این دوره، بدن شما به مواد مغذی، ویتامینها و مواد معدنی اضافی نیاز دارد. در واقع، در طول سه‌ماهه‌ی دوم و سوم روزانه به ۳۰۰- ۳۵۰ کالری اضافی نیاز دارید.

  • ثابت شده که کمبود مواد مغذی ضروری، برای سلامت روانی نقشی تعیین‌کننده دارد و ممکن است منجر به افسردگی شود.

  • برای باردار شدن تلاش می‌کنید؟ شاید باید یک قرار شبانه در فروشگاه مواد غذایی بگذارید. گرچه هیچ کس هرگز با خوردن سالاد سالمون باردار نشده، اما پژوهشگران معتقدند آنچه می‌خورید می‌تواند در توانایی شما برای باروری موثر باشد.

  •  

    رژیم غذایی سالم دش DASH-diet-heart

    رژیم غذایی DASH بر مقدار غذا، خوردن انواع مواد غذایی و دریافت مقدار مناسب مواد مغذی تاکید دارد. ببینید DASH چطور می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و فشار خون را کاهش دهد.

  • آیا تا کنون نسبت به غذاهایی که می‌خورید فکر کرده‌اید؟ آیا نسبت به خرید برخی از غذاها احساس گناه داشته‌اید؟ در این مقاله قصد داریم اشتباهات رایجی که شما در خوردن مرتکب می‌شوید را بیان کنیم.
    عادت‌های بد غذایی ۱: ما اطراف خود را با غذاهای مختلف پر کرده‌ایم:

  • حتما شما هم شنیده‌اید که خوردن میوه و سبزیجات برای کاهش وزن بسیار موثر و مفید است. این موضوع کاملا درست است اما در برخی از مواقع مصرف میوه و سبزیجات می‌تواند حس گرسنگی را بیشتر کند.

  • اگر شکم بزرگی دارید اصلا نگران نباشید. ممکن است دلیل برآمدگی شکمتان وجود نفخ معده باشد. در اینگونه موارد با درمان‌های ساده می‌توان نفخ شکم را از بین برد. با اینحال، امروزه تحقیقات نشان می‌دهد که شما می‌توانید با مصرف برخی از غذاها؛ اجابت مزاج خود را بهبود ببخشید و با نفخ شکم به خوبی مبارزه کنید.

  • اگر می‌خواهید وزنتان را کم کنید، پس بهتر است از خوردن مواد اشتها آور اجتناب نمایید. در این مقاله قصد داریم ۱۵ ماده غذایی که شما را گرسنه‌تر می‌کند را معرفی نماییم.
    همچنین بخوانید : مواد غذایی کم کالری را بشناسید

        آب میوه:

  • ساعت ۱۰ شب است و شما تصمیم گرفته‌اید زودتر از هر روز به رختخواب خود بروید اما بستنی که در فریزر وجود دارد شما را صدا می‌کند. شما خوب می‌دانید که خوردن بستنی برای شما خوب نیست اما به این موضوع اعتنایی نمی‌کنید و به سراغ آن می‌روید .

  • زمانی که محققان دانشگاه هاروارد آمریکا، رژیم غذایی بیش از ۲۷۰۰۰ نفر را در طول ۸ سال مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، دریافتند افرادی که از غلات سبوس دار به صورت روزانه استفاده می‌کنند، کمتر از سایر افراد چاق شده‌اند.

  • به کمک برخی از درمان های خانگی، افراد می توانند به راحتی گونه های چاق و برجسته ای داشته باشند. برخی از تمرینات ورزشی، رژیم غذایی و سبک زندگی روزمره برای داشتن گونه های چاق و برجسته واقعا مفید خواهد بود. تمرینات تنفس عمیق نیز اگر به درستی انجام شود می تواند بسیار موثر باشد.

  • اجازه دهید صادق باشیم. در این دنیا هیچ ماده غذایی جادویی وجود ندارد که بتواند تمامی چربی‌های شکمی شما را به آسانی آب کند.

  • آیا به دنبال یک رژیم غذایی جدید هستید؟ در این مقاله با ما همراه شوید تا در مورد رژیم غذایی سرخپوشان اطلاعاتی به دست بیاوریم.
    یک رژیم غذایی قدیم و جدید:

  • آیا شما نیز به دنبال افزودن آهن به رژیم غذایی خود هستید و دوست ندارید از گوشت استفاده کنید؟ در این مقاله قصد داریم چند مورد از غذاهای تایید شده‌ای که حاوی آهن هستند را معرفی کنیم.

  • با استفاده از غذاهای زیر می‌توانید از بروز نفخ شکم جلوگیری کنید.
    نفخ شکم از کجا حاصل می‌شود؟

  • مراقبت از پوست کاری دشوار است، اما کلید چهره ایی سالم در بشقاب شما است. مواد غذایی مناسب می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد، از چین و چروک جلوگیری کند و در برابر آسیب های نور خورشید مقاوم تر باشد.

    در این مقاله شما را با ۸ غذای مفید برای سلامت پوست آشنا می کنیم.

  • برای درمان آفتاب سوختگی چه بخوریم,درمان آفتاب سوختگی

  • در مصرف مواد غذایی زیر اگر کمی زیاده روی کنید مشکلی پیش نمی آید ولی اگر به حد افراط برسد علاوه بر افزایش وزن می تواند موجب آسیب جدی به بدن شود.

  • با الگویی که به سمت طبیعی‌تر شدن و سالم غذا خوردن می‌رود، برخی اعلام می‌کنند که محصولات لبنی طبیعی شیر، پاک‌تر و انتخاب سالم‌تری نسبت جایگزین های کم‌چرب “دستکاری شده” است. مطالعات اخیر سوالاتی در مورد اینکه آیا محصولات لبنی کم‌چرب باعث کاهش وزن می‌شوند یا خیر را افزایش داده است.

  • درست است که می‌توان بدون خوردن سبزیجات، تغذیه‌ای سالم داشت، اما این اصل که مواد مغذی درون سبزی‌ها بلوک‌های ساختمانی اساسی را برای سلامت بدن شما فراهم می‌آورند، سبزیجات را به بخش مهمی از برنامه‌های غذایی تبدیل کرده است.

  •  

  • قبل از اینکه بخواهید رژیم سم زدایی خود را آغاز کنید بهتر است با رعایت نکات زیر بدنتان را برای سم زدایی آماده کنید.

        به رژیم غذایی خود وقت بدهید:

  • بعد از جراحی های مرتبط با کاهش وزن، بهتر است از مصرف برخی از غذاها اجتناب شود. البته باید به خاطر داشته باشید که لیست طولانی مدت از غذاهای ممنوع شده برای همه افراد یکسان نیست. با اینحال در این مقاله قصد داریم غذاهایی را معرفی کنیم که بهتر است بعد از جراحی های لاغری از مصرف آن‌ها اجتناب شود.

  • بیشتر افراد بر این باورند که شکم شش تکه با انجام تمرینات ورزشی دشوار و رژیم‌های غذایی سخت ایجاد می‌شود. در این مقاله قصد داریم به شما نشان دهیم که این موضوع صحیح نیست.

  • این رژیم، نسخه‌ی بزرگ‌تر و بدتر رژیم پالئو است و به ورزشکاران ستاره‌ای مثل “لبران جیمز” کمک کرد تا وزن کم کنند. اما آیا رژیم کتوژنیک برای بقیه‌ی ما نیز مناسب است؟

  • ماست به لطف پروتئین، پروبیوتیک و تطبیق پذیری در فرآیند آشپزی، برای کاهش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. اگر شما بتوانید تنها یک محصول لبنی را در تمام عمر خود مصرف کنید، باید اولین و آخرین گزینه انتخابیتان ماست یونانی باشد.

  • رژیم‌های بر مبنای پروتئین مانند رژیم پالئو یا اتکینز، این روزها محبوبند، اما تحقیقات نشان داده‌اند که چنین استراتژی‌های غذایی، شاید آنچنان که بنظر می‌رسد هم سلامت نباشند.

  • فرض کنید به دوستان خود بگویید رژیم غذایی جدیدی پیدا کرده اید که در آن می‌توانید با خوردن کربوهیدرات وزن خود را کم کنید. مطمئننا هیچ کس صحبت شما را باور نخواهد کرد. اما این موضوع واقعیت دارد. بیشتر بازیگران و افراد مشهور از این رژیم غذایی برای کاهش وزن خود استفاده می‌کنند.

صفحه‌ها